Servicerutiner for Biovac minirenseanlegg

ORDINÆR SERVICE: 

  • Kontrollere ventiler, pumper og gjennomføringer, og foreta nødvendig opprensking, herunder testkjøring av anleggets komponenter og funksjoner
  • Kontrollere lufttilførselen til anlegget
  • Kontrollere anleggets tekniske funksjoner
  • Dersom det er feil på anlegget som fører til at anlegget ikke klarer å tilfredsstille rensekrav Iht. gjeldende regelverk, utbedres dette (for anleggseiers regning)
  • Kontrollere slamtørker (FD5 og FD10), ta ut og klargjøre slamsekk(er) for levering på deponi. (Avtale om slamdeponering inngås separat)
  • Kontrollere nivå i våtslamlager (FD15 – FD35 og FD5N - FD50N), og ved behov anmode anleggseier om å rekvirere tømming (for anleggseiers regning)
  • Visuell kontroll av kvalitet på utløpsvannet
  • Kontrollere alarmer
  • For anlegg med kjemisk felling kontrolleres doseringsutstyret og kjemikaliekanne byttes/etterfylles
  • Dokumentere ovenfor kunde at service er tatt ved å signere på skjema i styreskap
  • Servicerapport sendes automatisk på e-post til anleggseier etter hvert servicebesøk

 

EKSTRAORDINÆR SERVICE: 

  • Ved varsel fra eier om driftsstans eller alvorlige driftsforstyrrelser, skal Biovac treffe feilrettende tiltak/ekstraordinær service i løpet av 24 timer
  • Ekstraordinær service inngår ikke i serviceavgiften og anleggseier belastes for arbeidstid, deler, km og kjøretid fra serviceteknikers tilholdssted etter den til enhver tid gjeldende satser
  • Ekstraordinær service omfatter også ekstraarbeid og delebytte utover ordinær service. Gjelder etter garantitidens utløp